Podstawowy plan Flat Belly Diet Plan oparty jest na diecie śródziemnomorskiej bogatej w warzywa, owoce, orzechy, rośliny strączkowe, chude białko i praktycznie pozbawionej czerwonego mięsa. Jednak według autorów tajna broń tej diety to jednonienasycone kwasy tłuszczowe MUFA (od angielskiej nazwy monounsaturates fatty amid) w każdym posiłku. MUFA znajdują się w oliwkach, awokado, orzechach i nasionach, ciemnej czekoladzie, soi, lnie, oliwie i olejach roślinnych. Te wspaniałe pokarmy mają nie tylko ciekawą historię, ale także niezwykłe właściwości prozdrowotne. Należy jednak pamiętać, że są to produkty dostarczające dużej ilości energii, stąd nie zaleca się spożywania ich w dużych ilościach. Warto też zdać sobie sprawę z innych pozytywnych właściwości diety flat belly, a dokładniej kwasów tłuszczowych MUFA: obniżenie wartości stosunku cholesterolu LDL (tzw. zły cholesterol) do HDL ( dobry cholesterol); zapobiegają powstawaniu miażdżycy i chorób sercowo-naczyniowych; zmniejszają ryzyko zawałów serca i udarów oraz obniżają poziom cholesterolu całkowitego.

Jednonienasycone kwasy tłuszczowe MUFA pomagają kontrolować uczucie sytości i najszybciej „wytapiają” tłuszcz z okolicy brzucha. Przed rozpoczęciem właściwej 28-dniowej kuracji przeprowadza się czterodniowy program antywzdęciowy. Polega on na wprowadzaniu posiłków z zawartością MUFA i nowych nawyków żywieniowych: jedzenia co cztery godziny oraz wypijaniu dwóch litrów specjalnej wody (z mieszanką przypraw i ziół, owoców cytrusowych i ogórka). Skład jest tak dobrany, aby zmniejszał wzdęcia i likwidował zaparcia. Podczas kuracji można ćwiczyć (głównie chodzi o spacery spalające tkankę tłuszczową i ćwiczenia pobudzające metabolizm oraz wzmacniające mięśnie brzucha.

Dieta flat belly: zasady

Strategią diety jest 1600 kalorii. Ta liczba kalorii, to właśnie tyle, ile potrzebuje kobieta średniego wzrostu, budowy i przeciętnie aktywna fizycznie, by uzyskać idealną wagę.

Z założenia dieta flat belly dostarcza właśnie tyle organizmowi dziennie. Każdy posiłek zawiera MUFA oraz około 400 kalorii. Dodatkową korzyścią jest to, że posiłki można dowolnie zamieniać w zależności od tego, na co mamy ochotę.

W diecie flat belly wskazane są przerwy między posiłkami nie dłuższe niż cztery godziny.Dłuższe przerwy mogą sprawić, że będziemy zbyt głodni i poirytowani, by zachować jasność umysłu, a co za tym idzie, nie będziemy mieli cierpliwości i energii, by myśleć o zdrowym posiłku, nie mówiąc o jego przygotowaniu.

Dieta flat belly: zalety i wady

Trzymając się tych kilku zasad, dieta flat belly przynosi widoczne efekty po zakończeniu 32-dniowego cyklu. Jednak nie ma żadnych przesłanek naukowych, które jednoznacznie potwierdzałyby odchudzającą rolę jednonienasyconych kwasów tłuszczowych MUFA. Jest za to mnóstwo badań potwierdzających rolę wysiłku fizycznego w zmniejszeniu obwodu brzucha. Jest to wysiłek aerobowy, taki jak bieganie oraz ćwiczenia modelujące sylwetkę. Z pewnością jednak dieta ta pomoże uporać się z niepotrzebnymi kilogramami. Zatem o płaski brzuszek trzeba powalczyć.