Dieta France Abury

Dieta France Abury: co to jest?

Dieta France Abury jest dieta bardzo restrykcyjną, stosowana przez dłuższy czas może doprowadzić do poważnych niedoborów. Już kilkudniowa znacznie obniża przemianę materii, którą trudno później przyspieszyć. W przyszłości trudniej będzie nam schudnąć.

Jej twórczynią jest francuska dietetyczka France Abury. Opracowała ją z myślą o modelkach, jednak jest to tylko kolejny sposób na przechytrzenie głodu.

Dieta France Abury: zasady

Je się trzy posiłki dziennie, ograniczając węglowodany do minimum lub nawet do zera (żadnych ziemniaków, potraw z mąki). Gdyby stosować się w stu procentach do zaleceń France Abury, okazałoby się, ze nasza codzienna dieta w większości powinna składać się z wody mineralnej niegazowanej, jabłek i gumy do żucia (bez cukru). Żeby Abury radzi ograniczyć ilość wypijanej codziennie kawy do trzech filiżanek oraz nie opuszczać śniadań i dodawać do potraw choć odrobinę tłuszczu (niezbędne dzienne minimum to łyżeczka masła, margaryny lub oleju, dla ładnego wyglądu cery).

To, co według autorki diety może pomóc w restrykcyjnym jej przestrzeganiu, to np. żucie gumy, gdy pojawi się głód, bądź zjedzenie jabłka. Zaleca, by nie wychodzić z domu bez śniadania (wszyscy dietetycy są zgodni, co do tego, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia), a odchudzając się według jej diety, powinno się stosować kremy wyszczuplające.

Jadłospis jest dość charakterystyczny. Śniadanie przez cały tydzień wygląda tak samo: szklanka wody z rozpuszczoną tabletką multiwitaminy, lekka herbata, herbata ziołowa lub kawa, bądź produkt mleczny: jogurt lub 50 gramów twarożku chudego, świeży owoc.

Dieta France Abury: zalety

W poniedziałek i środę na obiad jemy mięso z rusztu albo dwa duże plastry mięsa zimnego, surówka z marchewki, lub surowy ogórek albo sałatka z pomidorów doprawiona sokiem z cytryny, łyżeczką oliwy z dodatkiem soli i pieprzu. Podwieczorek to twarożek o dwuprocentowej zawartości tłuszczu a na kolację ryba z rusztu (lub ugotowana) albo omlet z trzech jajek, zielona fasolka bądź piure z selerów, jogurt naturalny bez cukru.

We wtorek i piątek na obiad lekka, biała ryba (np.sola), oczywiście ugotowana bądź z rusztu, szpinak lub gotowana cukinia z dodatkiem jednej łyżeczki tłuszczu. Na podwieczorek jemy jabłko lub dwie mandarynki a na kolację 200 gramów kurczaka lub dwa plastry szynki, zielona sałata z dodatkiem niewielkiej ilości oliwy, doprawiona cytryną, solą i pieprzem, lub 50 gramów chudego twarożku.

W czwartek i w niedzielę jemy talerz bulionu z warzyw, można dodać kostkę bulionową (obiadokolacja), a na podwieczorek sałatka z owoców bez cukru.

I wreszcie sobota, na obiad spożywamy wątróbkę z rusztu albo mieszane mięsa, również z rusztu, kalafior lub grzyby duszone; na podwieczorek sałatka ze świeżych owoców lub świeży ananas, a na kolację talerz owoców morza z sokiem z cytryny lub octem winnym, bez chleba, masła, ani majonezu, ryba z rusztu lub gotowana.

Dieta France Abury: wady

I choć dieta France Abury zawiera dość dużo produktów mlecznych bogatych w wapń, jest jednak mało urozmaicona. Zbyt mała liczba posiłków oznacza zwolnienie tempa metabolizmu, co po zaprzestaniu diety skutkuje efektem jo-jo. Dieta zawiera zbyt mało błonnika niezbędnego do oczyszczania przewodu pokarmowego, pobudzania perystaltyki jelit, jak również brakuje w niej węglowodanów z produktów zbożowych (źródła energii oraz witamin i składników mineralnych). Poza tym, dieta France Abury wymaga stosowania witaminowo-mineralnych suplementów diety.

Tak skomponowany jadłospis, według diety France Abury, powinien przynieść oczekiwany efekt w dość krótkim czasie.