Dieta kopenhaska przeznaczona jest dla osób zdrowych, ze znaczną nadwagą. Jeśli zdecydujemy się na zastosowanie tej diety, musimy ściśle trzymać się zasad, bo nawet najmniejsze odstępstwo od zaleceń może zaburzyć jej skuteczność. Nie powinni jej stosować żołądkowcy, chorzy na nerki i pracujący fizycznie.

Dieta kopenhaska co to jest?

Dieta kopenhaska to kuracja, która nie wymaga stosowania tabeli kalorii ani śledzenia indeksu glikemicznego.

Dieta kopenhaska jak działa?

Dieta trwa trzynaście dni i składa się z trzech posiłków dziennie, a tak naprawdę z dwóch, gdyż śniadanie ogranicza się do filiżanki słodkiej kawy lub herbaty. Dziennie zjadamy 500-600 kcal. Ważne jest przestrzeganie pór posiłków. Obiad jadamy między godziną dwunastą a czternastą, kolację przed osiemnastą.

Posiłki w diecie kopenhaskiej są tak skomponowane, aby organizm trawił je jak najdłużej i spalał przy tym najwięcej energii, ważnym składnikiem diety jest sałata, która wspomaga pracę układu pokarmowego, ponieważ zawiera błonnik. Z kolei białko, którego w diecie jest dużo, w porównaniu do innych składników odżywczych (węglowodanów, tłuszczów), najbardziej przyspiesza przemianę materii.

Dieta kopenhaska dostarcza organizmowi (stosowana według zaleceń) około 800 do 1000 kcal. Najtrudniej jest przez pierwsze dni diety, kiedy to najintensywniej odczuwa się największy głód, jednak po kilku dniach to uczucie znika.

Dieta kopenhaska co jeść?

Produktami wskazanymi do spożywania, w diecie kopenhaskiej są: chude mięso, ryby, jaja, warzywa i niewielka ilość owoców. Eliminujemy z jadłospisu produkty zbożowe, słodycze i napoje alkoholowe.

Codziennie trzeba wypijać około dwóch litrów wody mineralnej lub zielonej herbaty. Zabronione jest podjadanie między posiłkami, zwłaszcza pustych kalorii. Zakazana jest nawet guma do żucia.

Dania w diecie kopenhaskiej są monotonne, dlatego można urozmaicić jadłospis przyprawami (wszystkimi oprócz soli) i ziołami. Do kawy można dodawać szczyptę cynamonu lub kardamonu.

Twórcy diety obiecują utratę od siedmiu do dwudziestu kilogramów, jednak zwykle chudnie się od pięciu do siedmiu kilogramów. Jeśli dieta kopenhaska zostanie z jakichś powodów przerwana przed upływem szóstego dnia, kolejną możemy rozpocząć dopiero za trzy miesiące. Przedłużając dietę, doprowadzimy do poważnego niedoboru witamin i minerałów. Według jej twórców, dieta kopenhaska utrzymuje swoje efekty aż dwa lata.

Dieta kopenhaska zalety i wady

Największą zaletą diety kopenhaskiej jest duży ubytek wagi w krótkim czasie i fakt, że jest łatwa do przygotowania. Jednak musimy pamiętać, że jest to dieta bardzo restrykcyjna (praktycznie dwa posiłki dziennie i dość monotonny jadłospis). Może to skutkować niedoborem witamin, składników mineralnych oraz zbyt dużym deficytem energetycznym a spadek wagi następuje kosztem utraty wody, tkanki mięśniowej i obniżenia przemiany materii.

Dieta kopenhaska efekty

Dieta kopenhaska zatem, nie zmienia na stałe nawyków żywieniowych, gdyż po upływie zalecanych trzynastu dni należy wrócić do normalnego jedzenia, co kończy się powrotem do starych przyzwyczajeń i najpewniej efektem jo-jo. Ogólne przestrzeganie zasad diety kopenhaskiej pomoże w utrzymaniu zgrabnej sylwetki.