Dieta Makaronowa

Dieta Makaronowa co to jest?

To doskonała dieta dla wszystkich zdrowych osób, a zwłaszcza dla miłośników kuchni śródziemnomorskiej. Dieta makaronowa obala mit, że makaron tuczy. Trzeba zwracać uwagę na to, w jakich ilościach jest spożywany i z jakimi dodatkami.

Dziennie dieta makaronowa dostarcza organizmowi około 1200 kcal i komponując jadłospis powinniśmy trzymać się tej zasady. Trwa dwa tygodnie i jej rezultatem jest strata czterech kilogramów. Dieta makaronowa ma w sobie dużo węglowodanów, które są źródłem energii.

Dieta Makaronowa zasady

Podstawą diety, jak sama nazwa wskazuje, jest makaron. Najlepiej, jeśli jest to makaron razowy lub z pszenicy durum. Makaron z mąki durum podnosi poziom serotoniny w mózgu, dzięki czemu chroni nas przed chandrą i depresją. Zawiera on w swoim składzie tryptofan, zwiększający produkcję hormonów szczęścia.

Zjadany jest w jednej (obiad) lub w dwóch porcjach (obiad i kolacja). Makaron powinien być gotowany al dente i spożywany zaraz po zagotowaniu. Makaron dostarcza organizmowi witaminy A, mającej wpływ na wzrok, skórę i dobre samopoczucie, oraz witaminy D, która pozytywnie wpływa na układ kostny, zęby, układ nerwowy i mięśniowy. Makaron zawiera w sobie dużo błonnika, skrobi, żelaza i magnezu, które wpływają na przyśpieszenie przemiany materii.

Dieta Makaronowa co jeść?

Według zasad diety makaronowej, do każdego posiłku należy dodawać warzywa i owoce. Mięso zastępujemy małymi porcjami ryb, drobiem lub owocami morza. Rezygnujemy ze słodyczy i ciężkich sosów. Tłuszcz zwierzęcy zastępujemy oliwą z oliwek. By wystrzec się monotonii nasz jadłospis możemy urozmaicić kolorowym makaronem, ziołami (bazylia, koperek, rozmaryn, tymianek i natka pietruszki).

Dzień możemy rozpocząć muesli z łyżeczką pestek dyni i około 100g jogurtu naturalnego lub bułką z miodem, kawą albo herbata bez cukru. Może to być równie dobrze kromka pełnoziarnistego pieczywa z masłem, jajko na twardo. Na drugie śniadanie jemy banana albo 100g ciasta drożdżowego z jabłkami; może to być kiwi lub szklanka soku pomarańczowego i trzy rzodkiewki.

Obiad stanowi 175g tagliatelle z sosem ze szpinakiem, 50g sera Gorgonzola i dwie łyżki mleka albo 100g penne z sosem z ćwiartki papryki, kawałka pora, jednej łyżeczki oliwy i piersi z kurczaka.

Na kolację możemy zjeść trzy plasterki chudej szynki, sałatkę z pomidora, jedną kromkę pieczywa pełnoziarnistego, lub zieloną sałatę z czterdziestoma gramami pieczonego kurczaka, dwoma pomidorami, z jedną łyżką kukurydzy i jogurtu albo dwa naleśniki z serem i szklanka soku warzywnego.

Makaron w połączeniu z warzywami, chudym mięsem czy rybą, stanowi dobrze zbilansowany posiłek. Dzięki połączeniu makaronu z mięsem czy rybą, zawarte w nim białko jest lepiej wykorzystywane przez organizm.

Skomponowane w ten sposób menu (przykładowe) poprawi nastrój i koncentrację a przy tym dostarczą spora ilość oczyszczającego nasz organizm błonnika.        Istnieją dowody na to, że makaron ma duże znaczenie w odchudzaniu a także utrzymaniu masy ciała.

Dieta Makaronowa wady

Należy zauważyć, że w przypadku stosowania diety makaronowej spadek masy ciała jest powolny, ale nie istnieje zagrożenie wystąpienia efektu jo-jo.