Dieta Przetworowa

w każdym domu w spiżarni na półce znaleźć można przetwory w postaci dżemów, koncentratów, mrożonych warzyw i owoców oraz soków. Na ich bazie opracowana została dieta pozwalająca na pozbycie się zbędnych kilogramów w ciągu zaledwie dziesięciu dni, a stosować ją można w odstępach jedno- lub dwumiesięcznych.

Ten dość specyficzny plan żywieniowy powinien być stosowany głównie przez osoby dorosłe, bez żadnych schorzeń czy dolegliwości. Dieta przetworowa nie jest wskazana kobietom w ciąży, karmiącym oraz dojrzewającej młodzieży i dzieciom.

Zasady diety przetworowej są dość proste. Z jadłospisu eliminujemy słodycze i alkohol, a wprowadzamy herbaty ziołowe i owocowe. Nie należy obawiać się, że stosując dietę przetworową zabraknie nam składników odżywczych, bowiem obfituje ona w błonnik wypełniający żołądek, potas (przyśpiesza i reguluje metabolizm oraz przemianę materii), witaminy z grupy B odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, witaminy A odpowiedzialnej za dobry wzrok, witaminy E oraz C, dzięki której wzmacnia się nasza odporność.

Komponując posiłki można wszystkie lekkostrawne produkty łączyć z wszelkimi konfiturami i mrożonymi owocami czy warzywami, choć jadłospis oparty jest w dużej mierze na przetworach, głównie tych słodkich. Jadłospis oparty jest w dużej mierze na przetworach, ale głównie tych słodkich. Dzienna dawka kalorii, które przyjmujemy stosując dietę przetworową to około 1200 kcal.

Dieta przewiduje pięć posiłków. Pierwsze śniadanie może na przykład stanowić podwójna kanapka z chleba pełnoziarnistego, bawarka na mleku, 50 g powideł śliwkowych, lub inny zestaw w postaci omletu z jednego jajka z powidłem dla odmiany truskawkowym, szklanka kawy zbożowej bez cukru z dodatkiem mleka. Na drugie śniadanie możemy zjeść pieczone jabłko (choć może być o nie trudno na przykład w pracy), kubek kawy zbożowej albo jogurt morelowy i jeden biszkopt. Równie dobrze może też być kawałek ciasta drożdżowego i szklanka zielonej herbaty z sokiem truskawkowym.

Na obiad może składać się pożywna zupa jarzynowa z ziemiankami, dynia konserwowa, pierś indyka gotowana w warzywach, ryż pełnoziarnisty gotowany na parze i szklanka herbaty owocowej oczywiście bez cukru, albo pierogi z mrożonymi truskawkami (polane naturalnym jogurtem bez cukru i łyżką miodu) i szklanka czerwonej herbaty.

Podwieczorek to kisiel porzeczkowy i jeden sucharek bez cukru, lub budyń z sokiem malinowym czy galaretka porzeczkowa i szklanka białej herbaty.

Na kolację składają się dwa naleśniki z przecierem jabłkowym lub jabłkami podsmażanymi, szklanka zielonej herbaty bez cukru za to z sokiem malinowym lub truskawkowym. Polecana też może być ryba gotowana na parze z warzywami, kromka chleba i tradycyjnie szklanka zielonej herbaty, która wprost króluje w diecie przetworowej. Oprócz herbat owocowych i soków, pamiętać musimy o codziennym uzupełnianiu płynów w postaci wody mineralnej (zalecane jest picie nawet dwóch litrów dziennie).

Największym walorem przetworowej diety odchudzającej jest fakt, że przy jednoczesnym odchudzaniu, doskonale wpływa ona na wygląd paznokci i włosów. Jedzmy więc przetwory na zdrowie!